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Will the SARS-CoV-2 Surge Proteins Receptor Joining Site Communicate Successfully together with the DPP4 (CD26) Receptor? A new Molecular Docking Examine.
This is an experimental study. As current posterior-substituting (PS) total knee arthroplasties have been reported to incompletely restore intrinsic joint biomechanics of the healthy knee, the recently designed single axis radius PS knee system was introduced to increase posterior femoral translation and promote ligament isometry. As there is a paucity of data available regarding its ability to replicate healthy knee biomechanics, this study aimed to assess joint and articular contact kinematics as well as ligament isometry of the contemporary single axis radius PS knee system. Implant kinematics were measured from 11 cadaveric knees using an in vitro robotic testing system. In addition, medial collateral ligament (MCL) and lateral collateral ligament (LCL) forces were quantified under simulated functional loads during knee flexion for the contemporary PS knee system. Posterior femoral translation between the intact knee and the single axis radius PS knee system differed significantly (p  less then  0.05) at 60, 90, and 120 degrees of flexion. The LCL force at 60 degrees (9.06 ± 2.81 N) was significantly lower (p  less then  0.05) than those at 30, 90, and 120 degrees of flexion, while MCL forces did not differ significantly throughout the range of tested flexion angles. The results from this study suggest that although the contemporary single axis radius PS knee system has the potential to mimic the intact knee kinematics under muscle loading during flexion extension due to its design features, single axis radius PS knee system did not fully replicate posterior femoral translation and ligament isometry of the healthy knee during knee flexion. Thieme Medical Publishers 333 Seventh Avenue, New York, NY 10001, USA.A greater number of medically complex patients with multiple comorbidities are now more readily considered for total knee arthroplasty (TKA). Therefore, the purpose of this study was to determine whether comorbidity burden, measured with the Elixhauser Comorbidity Index (ECI), correlated with 90-day medical complications and longer in-hospital lengths-of-stay (LOS) in TKA patients. The PearlDiver supercomputer was queried for all primary TKA patients in the Medicare Standard Analytic Files from 2005 to 2014 using International Classification of Disease, 9th edition codes. Patients were included based on ECI scores, ranging from 1 to 5. ECI 1 patients served as the control cohort, while ECI 2, 3, 4, and 5 patients were considered study cohorts. Each study cohort was matched based on age and gender to the control cohort, resulting in a total of 715,398 patients included for analysis (ECI 1, n = 144,072; ECI 2, n = 144,072; ECI 3, n = 144,072; ECI 4, n = 144,072; ECI 5, n = 139,110). Logistic regression analysesand outcomes after TKA procedures can guide providers on how to modify their pre- and postoperative care. These results demonstrate that higher ECI scores are associated with a greater likelihood of 90-day medical complications and longer in-hospital LOS. Thieme Medical Publishers 333 Seventh Avenue, New York, NY 10001, USA.OBJECTIVES  The aim of this study was to observe outcomes of early decortication in a treatment of pleural empyema using video-assisted thoracoscopic surgery (VATS). METHODS  The case records of 21 pediatric patients who underwent VATS for empyema between 2009 and 2019 were retrospectively reviewed. Patients were observed based on demographic, laboratory, and clinical data, as well as treatment outcomes. RESULTS  Out of a total of 59 patients treated for pleural empyema, 21 (10 male and 11 female) children with a median age of 5 years (interquartile range [IQR] 2.8; 6.0) received VATS. The empyema was classified as stage I in 2 patients (9.5%), stage II in 4 patients (19%), and stage III in 15 patients (71.5%). Median surgical time was 60 minutes (IQR 50; 90). There were 2 (9.5%) postoperative complications and 1 recurrence (4.8%). Children treated in stages I and II showed significantly better postoperative results compared with the children treated in stage III. Length of hospital stay (8 vs. 10 days; p = 0.01), length of intensive care unit stay (1 vs. 5 days; p  less then  0.001), duration of chest tube drainage (4 vs. 6 days; p = 0.043), duration of postoperative fever (1.5 vs. 4 days; p = 0.001), and surgical time (40 vs. 70 minutes; p  less then  0.001) were significantly shorter in children operated in stages I and II than in stage III. CONCLUSION  Early decortication using a VATS is a successful, effective, and easily performed surgical method in the treatment of pediatric pleural empyema, as well as a method that significantly improves recovery time and shortens the hospital stay. Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.BACKGROUND  In thoracic surgery, utilization of extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) is mainly established for patients undergoing lung transplantation. The aim of our study was to summarize our single-center experience with intraoperative use of veno-venous- or veno-arterial-ECMO in patients undergoing complex lung surgery involving the main carina, or the left atrium or the descending aorta. METHODS  A total of 24 patients underwent combined complex lung, carinal, aortal, or left atrial resections. In cases of carinal resection, percutaneous veno-venous, jugular-femoral cannulation was considered suitable. For combined resection of lung and descending aorta, a percutaneous femoral veno-arterial cannulation was used. In cases of extended left atrial resection, a percutaneous jugular-femoral veno-venous-arterial cannulation was favored. RESULTS  Procedures were divided into three groups carinal resections and reconstruction (n = 8), resections of the descending aorta and left lung (n = 7), resections of lung and left atrium (n = 9). No intraoperative complications occurred. Overall 30-day mortality was 25%. A complete resection was achieved in 18 patients. Median survival was 12 months. One- and 5-year survival were 48.1 and 22.7%, respectively. CONCLUSION  The present study shows that intraoperative use of ECMO for extended carinal, aortic, or atrial resections is feasible with minimal intraoperative complications allowing surgeons increased operating-field safety. RRx-001 in vivo Perioperative mortality is high, but this is rather an attribute of local extended disease and patient comorbidities. Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.in English, German HINTERGRUND  Die atypischen Mykobakterien stellen eine inhomogene Gruppe dar. Obwohl mehr als 140 Spezies identifiziert wurden, stehen nur 25 mit der atypischen Mykobakteriose beim Menschen in Beziehung. Die häufigste Manifestation bei immunkompetenten Kindern ist die zervikale Lymphadenitis. Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist die Korrelation des Lebensraums mit den Patientendaten und dem Krankheitsbild, die Auswertung der sonografischen Befunde und der operativen Therapiemethoden und die Erstellung eines Diagnose- und Therapiealgorithmus. MATERIAL UND METHODEN  Die Patienten wurden nach einer systematischen Suche in der klinischen, mikrobiologischen und pathologischen Datenbank der HNO-Klinik identifiziert. Eine statistische Analyse der Ergebnisse wurde durchgeführt. ERGEBNISSE  32 Patienten wurden ausgewertet. Eine signifikante Korrelation zwischen dem Wohnort und der Manifestation oder dem Verlauf der Erkrankung konnte nicht nachgewiesen werden. Echoarme Lymphknoten mit intraglandulärer Nekrose und niedriger Durchblutung wurden bei der Mehrheit der Patienten beobachtet. Die verwendeten operativen Methoden schlossen die Abszessinzision mit Biopsie, die diagnostische Lymphadenektomie, die selektive Neck-Dissection und die laterale Parotidektomie ein. Die Rezidivrate war signifikant höher nach Abszessinzision als nach Lymphadenektomie oder selektiver Neck-Dissection. SCHLUSSFOLGERUNGEN  Um den Einfluss des Wohnsitzes auf das Krankheitsbild deutlich zu definieren, sind größere prospektive Studien notwendig. Die sonografischen Befunde sind diagnostisch wegweisend. Eine vollständige Resektion trägt zur Diagnose und Therapie bei und stellt eine risikoarme Therapieoption dar.in English, German ZIEL  Testen der Benutzerfreundlichkeit (Usability) und des Anwendungserlebnisses eines neu entwickelten eLearning-Tools zum Unterrichten von Medizinstudenten in PET/CT und CT. METHODEN  Das eLearning-Tool ermöglicht die webbasierte Darstellung von PET- und CT-DICOM-Bildern. Es enthält Bilder eines Normalprobanden mit Annotationen der anatomischen Strukturen und eine klinische Fallstudie. Die Usability und das Anwendungserlebnis des eLearning-Tools wurde an Medizinstudenten der Medizinischen Fakultät der RWTH Aachen evaluiert. Wir haben eine Umfrage durchgeführt, die auf verschiedenen bereits existierenden und validierten Fragebögen wie System-Usability-Scale (SUS) und User-Experience-Questionnaire (UEQ-S) sowie auf spezifischen Fragen zum eLearning-Tool basiert. ERGEBNISSE  38 Freiwillige (9 Männer) nahmen an unserer Studie teil. Die Anwendung des SUS ergab einen Mittelwert von 82,24 und einen Median von 83,75. Diese positive Bewertung wird durch die Ergebnisse der UEQ-S gestützt, die hinsichtlich der pragmatischen Qualität 2,2, hinsichtlich der hedonistischen Qualität 2,3 und hinsichtlich der Gesamtqualität 2,3 betrugen, was auf eine sehr positive Bewertung hindeutet. In den Freitextantworten wurde der einfache und intuitive Umgang mit dem zusätzlich als interessant und spannend bezeichneten eLearning-Tool hervorgehoben. Die Studierenden äußerten sich auch positiv über die Fallstudie und die Möglichkeit des praxisbezogenen Lernens. Negative Aspekte waren hauptsächlich Probleme bei der Synchronisation der PET- und CT-Bilder. SCHLUSSFOLGERUNGEN  Die positive Bewertung ist ermutigend und bildet eine Grundlage für die Weiterentwicklung des eLearning-Moduls. Es kann die Grundlage für die Umsetzung eines nachhaltigen Blended-Learning-Konzepts im nuklearmedizinischen Lehrplan sein.in English, German HINTERGRUND Das Praktische Jahr (PJ) stellt als letzter Abschnitt des Medizinstudiums eine prägende Ausbildungszeit dar, in der medizinisches Wissen konsequent in ärztliche Kompetenzen umgewandelt werden soll. Seit Novellierung der Ärztlichen Approbationsordnung (ÄApprO) vom 17. Juli 2012 sind ab 1. April 2013 die deutschen Universitäten verpflichtet, einen Ausbildungsplan in Form von PJ-Logbüchern für das Praktische Jahr in den Pflichttertialen Chirurgie und Innere Medizin bereitzustellen. In Vorbereitung dieser Neuerung hat der Medizinische Fakultätentag (MFT) im Juni 2012 Basis-Logbücher als Konsensusdokumente vorgelegt. An der Medizinischen Fakultät der Universität Magdeburg wird zur Ausbildung der PJ-Studierenden im Fach Chirurgie ein klinikspezifisches und in Eigeninitiative entwickeltes Portfolio genutzt. Es wurde überarbeitet und zu einem konkretisierten, alltagsbezogenen und stark klinisch orientierten, fakultätsspezifischen PJ-Logbuch nach Vorgabe des MFT umgestaltet. Ziel dieses des MFT und ist gleichzeitig an die Gegebenheiten und die Lehre der Magdeburger Medizinischen Fakultät angepasst. Den Studierenden wird ein alltagsbezogenes, klinisch relevantes Dokument an die Hand gegeben, um gemeinsam mit einem schlüssigen Ausbildungskonzept unverzichtbare praktisch-klinische Kompetenzen zu erwerben.
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