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Duplicated endotracheal tv cuff rips during nasotracheal intubation on account of nasal cavity orthodontic micro-implant : An instance report.
BACKGROUND  Acute gastric variceal hemorrhage (AGVH) is a serious complication of portal hypertension. Endoscopic cyanoacrylate glue injection is standard therapy for acute hemostasis; however, it may be associated with serious complications. The role of thrombin injection has not been confirmed. This study compared endoscopic thrombin and glue injections in the hemostasis of AGVH. METHODS  68 eligible patients with AGVH were randomized to receive thrombin injection (33 patients) or glue injection (35 patients). The primary end point was injection-induced gastric ulcers. Secondary end points were acute hemostasis, rebleeding, and mortality within 42 days. RESULTS  Both groups had comparable baseline data. Hemostasis of active bleeding at endoscopy was 90.0 % (9/10) in the thrombin group and 90.9 % (10/11) in the glue group (P = 0.58), and 48-hour hemostasis was achieved in 93.9 % (31/33) and 97.1 % (34/35), respectively (P = 0.60). Treatment failure at 5 days occurred in two patients (6.1 %) in the thrombin group and two patients (5.7 %) in the glue group (P > 0.99). Gastric ulcers occurred in none of the thrombin group and 11/30 (36.7 %) of the glue group (P  less then  0.001, 95 % confidence interval [CI] 8 % - 27 %). Complications occurred in 4 (12.1 %) and 18 (51.4 %) patients in the thrombin and glue groups, respectively (P  less then  0.001, 95 %CI 22 % - 45 %). Two patients who received glue had post-treatment gastric ulcer bleeding. One patient in each group died. CONCLUSIONS  Endoscopic thrombin injection was similar to glue injection in achieving successful hemostasis of AGVH. However, a higher incidence of complications may be associated with glue injection. © Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.BACKGROUND  Peroral cholangioscopy (POCS) of indeterminate biliary strictures aims to achieve a diagnosis through visual examination and/or by obtaining targeted biopsies under direct visualization. In this large, prospective, multinational, real-life experience of POCS-guided evaluation of indeterminate biliary strictures, we evaluated the performance of POCS in this difficult-to-manage patient population. METHODS  This prospective registry enrolled patients, with indeterminate biliary strictures across 20 centers in Asia, the Middle East, and Africa. The primary end points were the ability to visualize the lesion, obtain histological sampling when intended, and an assessment of the diagnostic accuracy of POCS for malignant strictures. Patients were followed for 6 months after POCS or until a definitive malignant diagnosis was made, whichever occurred first. RESULTS  289 patients underwent 290 POCS procedures with intent to biopsy in 182 cases. The stricture/filling defect was successfully visualized in 286/290 (98.6 %), providing a visual diagnostic impression in 253/290 (87.2 %) and obtaining adequate biopsies in 169/182 (92.9 %). Procedure-related adverse events occurred in 5/289 patients (1.7 %). POCS influenced patient management principally by elucidating filling defects or the causes of bile duct stricture or dilation. The visual impression of malignancy showed 86.7 % sensitivity, 71.2 % specificity, 65.8 % positive and 89.4 % negative predictive value, and 77.2 % overall accuracy compared with final diagnosis. Histological POCS-guided samples showed 75.3 % sensitivity, 100 % specificity, 100 % positive and 77.1 % negative predictive value, and 86.5 % overall accuracy. CONCLUSION  In this large, real-life, prospective series, POCS was demonstrated to be an effective and safe intervention guiding the management of patients with indeterminate biliary strictures. © Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.in English, German Bildgebende Verfahren sind Schlüsselelemente in der Diagnostik und Behandlung von Augenkrankheiten. Dies gilt insbesondere für intraokulare Entzündungen. In diesem Beitrag werden die aktuellen Bildgebungsmodalitäten wie optische Kohärenztomografie (OCT), OCT-Angiografie, Fluorescein- und Indocyaningrünangiografie, Fundusautofluoreszenz sowie Weitfeldbildgebungsmodalitäten erörtert. Der gezielte Einsatz dieser Untersuchungsmethoden wird abhängig vom Schwerpunkt der intraokularen Entzündung dargestellt. Zusätzlich werden aktuelle und künftige Möglichkeiten zum optimierten, objektiven Monitoring bei diesen Krankheitsbildern vorgestellt.in English, German Für eine optimale visuelle Funktion ist eine Augenoberfläche mit einem vitalen Epithelverband und stabilen Tränenfilm erforderlich. Eine Vielzahl von endogenen und externen Faktoren kann die empfindliche Homöostase der Augenoberfläche beeinflussen und zu einem „trockenen Auge“ führen. Studien im letzten Jahrzehnt haben gezeigt, dass Ca2+ ein wichtiger Faktor bei der Kontrolle der Epithelfunktion der Augenoberfläche ist. UNC8153 cost Dabei konnten insbesondere transiente Rezeptorpotenzialkanäle (TRPs) als wichtige Komponenten in Hornhaut- und Bindehautzellen identifiziert werden. Die TRPs sind nicht selektive Kationenkanäle, die als molekulare Sensoren wärme-, nozi- bzw. osmosensibel sind. Unsere Ca2+-Imaging- und Patch-Clamp-Studien zeigen, dass die Aktivität von 2 TRP-Isoformen, TRPV1 und TRPM8, durch Änderungen der Osmolarität, der Außentemperatur und einiger endogener Substrate moduliert werden kann. Diese TRPs werden sowohl an nicht neuronalen als auch an neuronalen Hornhautzellen exprimiert. Darüber hinaus beeinflussen diese Wechselwirkungen die Expression von Zytokinen, die inflammatorische Prozesse fördern oder hemmen und damit einen wichtigen Beitrag zur Physiologie des Trockenen Auges leisten. Zusammengenommen führen diese Ergebnisse nicht nur zu einem besseren Verständnis der Pathophysiologie von Schmerz- und Entzündungsreaktionen der Augenoberfläche. Diese Studien können auch neue Wege aufzeigen, um die Pathophysiologie der Krankheit zu verstehen und die Entwicklung neuer therapeutischer Angriffspunkte beim Syndrom des Trockenen Auges fördern.in English, German EINLEITUNG Feste Adhäsionen zwischen der Netzhaut und dem angrenzenden retinalen Pigmentepithel (RPE) können das Verschließen von Makulalöchern (MH) nach der Chromovitrektomie verhindern. Die Anwendung von subretinaler Flüssigkeit (SR-Flüssigkeit) mit Balanced Salt Solution (BSS) kann diese Adhäsionen lösen und den Verschluss der zurückgezogenen Netzhaut unterstützen. METHODEN Für ein standardisiertes Vorgehen empfiehlt es sich zunächst, die Netzhautoberfläche auf Reste von epiretinalen Membranen präoperativ am OCT oder intraoperativ mittels Vitalfarbstoffen auszuschließen. Intraoperativ appliziert man eine Blase schwerer Flüssigkeit über dem MH und senkt den Druck der Infusionsflasche auf less then  20 mmHg. Danach werden SR-Flüssigkeitsbläschen im oberen, temporalen und inferioren Quadranten mit einer subretinalen 41-G-Kanüle angelegt. Nach Entfernen der schweren Flüssigkeit wird die SR-Abhebung in Richtung Zentrum vergrößert. Es ist notwendig, eine vollständige Ablösung der inneren und äußeren Makulakanten vom RPE zu erzielen.
Website: https://www.selleckchem.com/products/unc8153.html
     
 
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